Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 7 клас

Лабораторні досліди
30.06.2015, 20:17

7 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №1.

Тема: Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

Мета: Ознайомитись зі зразками простих і складних речовин, їх фізичними властивостями.

Обладнання: хімічні стакани з назвами та формулами речовин

Реактиви: кухонна сіль, гранули цинку, залізні ошурки, шматочки мідного дроту, мідний купорос, сірка, вугілля, сода, вода, цукор.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

Хід роботи:

  1. Розгляньте речовини та визначте:
  • Агрегатний стан речовини;
  • Колір;
  • Відношення до води;
  • Запах;
  1. Розташуйте в один ряд прості речовини, а в другий – складні.
  2. Прості речовини розділіть на метали та неметали.
  3. Заповніть таблицю, записуючи назву кожної речовини у відповідну колонку.

Речовини

Прості

Складні

Метали

Неметали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зробіть висновок про фізичні властивості простих і складних речовин

7 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №2.

Тема: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.

Мета: Навчитися порівнювати речовини, характеризуючи їх властивості, виявляти залежність між властивостями речовин та їх використанням.

Обладнання: штатив з пробірками, шпатель або ложечка.

Реактиви: кухонна сіль, гранули цинку, залізні ошурки, шматочки мідного дроту, сірка, вода, цукор, оцет, рослинна олія, алюміній.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Не можна підносити речовини близько до носа, тому що гази чи випаровування можуть викликати подразнення слизової оболонки. Щоб визначити запах речовини, потрібно долонею зробити декілька рухів до носа від отвору посудини, де знаходиться ця речовина.
  7. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  8. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

Хід роботи:

  1. Розгляньте речовини , зазначте агрегатний стан і схарактеризуйте фізичні властивості двох речовин із числа запропонованих : а) кухонна сіль і алюміній; б) вода і залізо; в) вода і олія; г) мідь і сода; за таким планом:
  • Агрегатний стан речовини;
  • Колір, блиск;
  • Розчинність у воді;
  • Запах;
  1. Заповніть таблицю

Основні ознаки для порівняння

                            Речовини

Висновки

 

 

    Агрегатний стан (за    звичайних умов)

 

 

Що спільного у даних речовин і чим вони відрізняються?

     Колір

 

 

      Блиск

 

 

     Запах

 

 

     Розчинність

 

 

 

7 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №3.

Тема: Проведення хімічних реакцій

Мета: Ознайомитись із характерними ознаками хімічних реакцій

Обладнання: щипці, спиртівка, штатив з пробірками, шпатель або ложечка, скляна трубка.

Реактиви: стрічка магнію, сода, оцтова кислота, вапняна вода, кухонна сіль, гранули цинку, залізні ошурки, шматочки мідного дроту, сірка, вода, цукор, оцет, рослинна олія, алюміній.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Не кладіть гарячу пластинку на стіл. Треба покласти її на керамічну плитку або вогнезахисну прокладку.
  7. Будьте обережні при роботі з вогнем, дотримуйтесь правил нагрівання.
  8. Не нахиляйтесь над посудиною, в яку наливається будь-яка рідина, бо непомітні бризки можуть потрапити в очі.
  9. Не забувайте знімати краплю рідини з шийки посудини.
  10. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

    Спостереження

  1. Горіння магнію

Затисніть щипцями шматочок стрічки магнію і внесіть у полум’я спиртівки.

Що відбувається?

  1. Взаємодія соди з оцтовою кислотою

У пробірку насипте трохи кристалічної соди, а потім долийте оцтової кислоти.

 

  1. Взаємодія вапняної води з вуглекислим газом

Налийте у пробірку 2-3 мл прозорого розчину і за допомогою скляної трубки пропускайте через розчин повітря, що видихаєте.

 

  1. Розжарювання міді

За допомогою щипців внесіть у полум’я мідну пластинку. Через хвилину витягніть її.

 

 

Висновки: В ході лабораторної роботи ми ознайомились з характерними ознаками хімічних реакцій: …

 

7 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №4.

Тема: Вивчення фізичних властивостей заліза.

Мета: Ознайомитись із фізичними властивостями заліза

Обладнання: пробірко тримач, спиртівка, штатив з пробірками.

Реактиви: зразки заліза, магніт.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Спиртівку запалюйте тільки від запаленого сірника.
  4. Дотримуйтесь правил техніки безпеки під час роботи зі склом.
  5. При нагріванні речовин пробірку закріплювати так, щоб отвір пробірки був спрямований в напрямі від себе й сусіда по парті.
  6. Прогрійте спочатку всю пробірку, а потім тільки ту частину, де міститься речовина.
  7. Міцно затиснута пробірка в лапці штатива може тріснути!
  8. Гасіть спиртівку, накриваючи її ковпачком, а не задмухуючи її – це може бути причиною пожежі.
  9. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  10. Будьте обережні при роботі з вогнем, дотримуйтесь правил нагрівання.
  11. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Розгляньте зразки заліза в колекції й опишіть фізичні властивості заліза за планом:
  • Агрегатний стан;
  • Колір;
  • Блиск;
  • Розчинність у воді;
  • Запах;
  • Дія магнітом.

Температура плавлення заліза – 15390С;

Температура кипіння заліза – 32000С;

Густина заліза – 7,874 г/см3

 

  1. Зробіть висновки про фізичні властивості заліза.

 

 

 

Категорія: 7 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 3577 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар