Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 7 клас

Практичні роботи
30.06.2015, 20:08

7 клас

Інструктивна картка до практичної роботи №1.

Тема: Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами; будова полум’я.

Мета: Вивчити правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Відпрацювати прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами; вивчити будову  полум’я.

Обладнання: Лабораторний штатив, спиртівка.

Хід роботи:

1.  Уважно  прочитайте  правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.

2.  Складіть лабораторний штатив; вивчіть його будову.

3.  Виконуйте тільки ті хімічні дослі­ди, які передбачені інструкцією.

4.  Закріпіть у лапці штативу про­бірку, гвинт лапки (тримач) зак­ріпіть так, щоб пробірка не тріс­нула та її можна було пересу­вати.

5.  За допомогою муфт розташуйте  тримач і кільце в різних поло­женнях.

6.  Пробірку закріпіть у ручному пробіркотримачі.

7.  Підпаліть сухе паливо, а потім погасіть, накривши ковпачком. Накривши полум'я, не під­німайте ковпачок доти, доки не вляжеться дим. Якщо полум'я задмухувати, то приміщення задимлюється і може статися пожежа.

8.  Налийте в пробірку води при­близно 1/3 її об'єму, закріпіть у пробіркотримачі й нагрівайте до кипіння.

•   Пробірку з рідиною нагрівати тільки в нахиленому положенні, її отвір спрямовувати в бік так, щоб у випадку різкого закипан­ня рідина не потрапила на вас або оточуючих.

•   Спочатку рівномірно нагрі­вайте всю пробірку, а потім її нижню частину так, щоб по­лум'я охоплювало лише верх­ню третину об'єму рідини. Якщо нагрівати лише дно про­бірки з рідиною, то це може спричинити викидання всього її вмісту.

•   Не заглядайте в пробірку, у якій нагрівається рідина, і не нахи­ляйтеся над посудиною з будь-якою, рідиною, оскільки непо­мітні бризки можуть потрапити В ОЧІ.    

•    Гарячу пробірку не беріть рука­ми, почекайте поки вона охоло­не (1-2 хвилини) та постав-те в штатив.

9. Понюхайте воду після охоло­дження. Нюхати речовину обе­режно; не нахиляйтеся над по­судиною і не вдихайте сильно, а спрямовуйте до себе пару чи газ рухами руки.

10. Після закінчення роботи прибе­ріть своє робоче місце; ретельно вимийте руки.

11. Не кладіть їжу на лабораторні столи і не споживайте її в хіміч­ному кабінеті.

 

Зробіть висновок про призначення лабораторного штатива та спиртівки.

 

7 клас

Інструктивна картка до практичної роботи №3.

Тема: Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей.

Мета: Навчитися добувати кисень в лабораторії та дослідити його властивості.

Обладнання: прилад для одержання кисню — пробірка, хімічний стакан, пробка з га­зовідвідною трубкою, жмутик вати, прилад для нагрівання, лабораторний штатив, скіпка;

Реактиви — калій перманганат КМпО4, вапняна вода, сір­ники.

Хід роботи

1.  Уважно прочитайте правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Звільніть лабораторний стіл від зайвих пред­метів.

2.  Складіть план виконання до­сліду:

•    набрати в пробірку калій пер­манганат (приблизно 1/4 її об'єму);

•    закріпіть пробірку, як показано на рисунку: особливу увагу зверніть на те, щоб вата знахо­дилася біля корка, якщо вона буде торкатися калій перманга­нату, то може загорітися;

•    перевірте прилад на герметич­ність;

•    закрийте пробірку пробкою з га­зовідвідною трубкою;

•    закріпіть, пробірку в тримачі штатива так, щоб кінець газо­відвідної трубки майже торкав­ся дна склянки, у яку збирати­меться кисень (але не був зовсім опуще­ний).

Особливості прожарювання калій перманганату                          

3.  Прогрівайте спочатку всю про­бірку протягом 1 хвилини, а по­тім тільки ту частину, де міс­титься перманганат. Починайте прогрівати пробірку з дна, а по­тім переміщуйте полум'я під ту частину, де калій перманганат ще не розклався.

Ознаками розкладу калій пер­манганату є потріскування і по­ява темно-фіолетового пилу.

4.  Повноту заповнення склянки киснем перевіряйте за допомо­гою тліючої скіпки.

5.  Візьміть тигельними щипцями вуглинку, розжарте в полум'ї та внесіть у посудину з киснем. Спостереження відмічайте для оформлення звіту.

6.  Вапняну воду (Са(ОН)2) додай­те в колбу, де спалювали вугіл­ля. Спостерігайте помутніння вапняної води.

7.  З вапняною водою працювати обе­режно, це їдка речовина — луг. Якщо випадково вапняна вода потрапила на руки, негайно змийте великою кількістю води.

8.  Розберіть прилад тільки після охолодження пробірки. Облад­нання та реактиви помістіть в лоток.

9.  Ретельно вимийте руки та оформіть роботу в зошиті.

10. Категорично забороняється про­водити досліди, не зазначені в роботі.

Зробіть висновок про фізичні та хімічні властивості кисню.

7 клас

Інструктивна картка до практичної роботи №2.

Тема: Дослідження фізичних та хімічних явищ.

Мета: Дослідити фізичні та хімічні явища.

Обладнання: Штатив з пробірками, спиртівка, одноразова трубка, тигельні щипці.

Реактиви: вапняна вода, мідна пластинка, оцтова кислота, сода, парафін

 

Хід роботи:

  1. Пригадай прийоми поводження з лабораторним обладнанням, посудом і нагрівними приладами.
  2. За потреби звернися до інструкцій і малюнків  параграфа 2 та практичної роботи № 1.
  3. Повтори правила нагрівання речовин у пробірці.

4.           З оцтом та вапняною водою поводься дуже обережно! Не допускай потрапляння їх на шкіру, слизові оболонки та в очі. Це їдкі речовини!  Якщо випадково вапняна вода чи оцет потрапили на руки, негайно змийте великою кількістю води і  негайно зверніться до учителя.

5.     Облад­нання та реактиви помістіть в лоток.

6.     Ретельно вимийте руки та оформіть роботу в зошиті.

7.     Категорично забороняється про­водити досліди, не зазначені в роботі.

 

1. Нагрійте  у полум’ї мідну пластинку (тримайте тигельними щипцями), дотримуючись правил нагрівання.

Що спостерігається? Про що це свідчить?

 

2. Візьміть пробірку з прозорим розчином вапняної води і через одноразову трубку видихайте вуглекислий газ.

Що спостерігається? Про що це свідчить?

 

3. На дно сухої пробірки насипте трохи кристалічної соди й долийте трохи оцту.

Що спостерігається? Про що це свідчить?

 

4.Покладіть у суху пробірку парафін. Нагрійте його в полум’ї спиртівки, дотримуючись правил нагрівання.

Що спостерігається? Про що це свідчить?

 

 

Зробіть висновок про ознаки та умови перебігу хімічних реакцій.

 

 

 

 

Категорія: 7 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 3572 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар