Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 7 клас

Узагальнюючий урок з теми „Прості речовини. Кисень. Повітря.”
08.02.2015, 14:19

Тема: Узагальнюючий урок з теми „Прості речовини. Кисень. Повітря.”

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: узагальнення та систематизація знань.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми „Прості речовини. Кисень. Повітря.” Продовжувати формувати навички розв’язування розрахункових задач.

Розвивати вміння логічно мислити, робити висновки.

Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Місце уроку в навчальній темі:

Урок узагальнення, що передує тематичному оцінюванню.

Методи і форми уроку:

  1. Інформаційно-рецептивний

а) мовний;                       бесіда, розповідь, робота з опорними схемами,

                                          з дидактичним матеріалом;

б) наочний;                      демонстрування таблиці, схем, реакції горіння;

в) практичний;            

      2) Репродуктивний               розповідь учнів за опорною схемою;

      3) Частково-пошуковий;        бесіда, взаємопов’язані запитання,     

                                                        проблемні запитання;

       4) Навчально-дослідницький;           дослідження вмісту елемента в 

                                                                     певній масі речовини;                              

Обладнання: Періодична система хімічних елементів, опорні схеми, опорний конспект, підручники, таблиця „Застосування кисню”, парафінова свічка.

Хід уроку

І Організація учнів до уроку.

ІІ  Оголошення теми і мети уроку.

Темою сьогоднішнього уроку є узагальнення і систематизація знані з теми: „Прості речовини. Кисень. Повітря.” Завдання уроку – повторити основні поняття та властивості, що стосуються кисню, підготуватись до тематичної атестації.

Епіграфом уроку є слова шведського хіміка початку 19 століття Берцеліуса: „Кисень – це вісь, навколо якої обертається вся земна хімія”. І сьогодні ми ще раз переконаємось, наскільки важливою є ця речовина. Але спочатку запишемо домашнє завдання.

Домашнє завдання: підготуватись до тематичного оцінювання (повторити параграфи (19 – 23)

ІІІ  Актуалізація опорних знань.   

Фронтальна бесіда за питаннями:

Що таке речовини?

На які групи поділяються речовини?

Які речовини відносять до простих?

Як класифікують прості речовини?

Які речовини називають складними?

Які ви знаєте складні речовини?

Які речовини відносять до оксидів?

ІV  Хімічний диктант (написання знаків хімічних елементів та формул сполук за назвою)

  1. Фосфор;
  2. Сульфур;
  3. Кисень;
  4. Гідроген;
  5. Вода;
  6. Купрум (ІІ) оксид;
  7. Ферум (ІІІ) оксид;
  8. Натрій;
  9. Кальцій;
  10.  Карбон (ІV) оксид;
  11.  Сульфур (VІ) оксид;
  12.  Калій;
  13.  Магній;
  14.  Нітроген ( ІV) оксид;
  15.  Оксиген.

 Узагальнення вивченого матеріалу

Давайте пригадаємо, що ми вивчали про кисень – просту речовину, використовуючи узагальнений опорний конспект, який ми складали протягом вивчення теми. ( 1 учень до дошки)

1.На столі – картки, на яких записано приклади фізичних властивостей речовини: безбарвна, голубого кольору, газоподібна, рідина, без смаку, без запаху, нерозчинна у воді, малорозчинна у воді, важча за повітря, легша за повітря, має специфічний запах, при температурі -1830    С переходить у рідкий стан, кипить при температурі +1000   С.

Учень 1 отримує завдання відібрати ті, що стосуються кисню і охарактеризувати фізичні властивості цієї речовини.

2. На столі – прилад для добування кисню в лабораторії, зібраний неправильно.

Учень 2 отримує картку із завданням:

   1.Чи вірно складений прилад? Відшукайте помилки. Мотивуйте свою відповідь.

   2. Як можна зібрати кисень?

   3. Як можна виявити кисень?

3. Бесіда з класом:

З яких речовин можна добути кисень у лабораторії?

Як добувають кисень у промисловості?

Використовуючи опорний конспект, визначте, до якого типу відносять реакції, за допомогою яких добувають кисень?

4. Перевірка виконання завдань учнями 1 і 2.

5. Дослідження.

Уявіть собі, що ви вже отримали атестати і працюєте в хімічній лабораторії принауково-дослідному інституті. Вам треба добути кисень. Для цього у вас є 245г бертолетової солі і 316г калій перманганату. Якою речовиною ви скористаєтесь, щоб добути більше кисню?

Проведемо дослідження:

1група учнів досліджує, яку масу кисню можна добути з бертолетової солі масою 245г.

2група учнів досліджує, яку масу кисню можна добути з калій перманганату масою 316г.

Два учні одержують індивідуальні завдання:

  1. визначити вміст оксигену в 245г бертолетової солі;
  2. визначити вміст оксигену в 316г калій перманганату.

Результати заносяться в таблицю:

 

245г бертолетової солі

316г калій перманганату

Вміст Оксигену (г)

 

 

Можна добути кисню розкладом речовини (г)

 

 

 

Формулювання висновку за результатами досліджень.

Так якою речовиною ви скористаєтесь? Чому?

Чи весь оксиген переходить до складу кисню під час реакції?

Кисень – хімічно активна речовина. Використовуючи опорну схему, складіть рівняння реакцій.

6. Складання рівнянь реакцій, що характеризують хімічні властивості кисню, використовуючи опорну схему:

1)                                           Н2                 H2O

                     О2    +               С                  CO2

                                               Р                   P2O5

                                               S                   SO2

 

 

2)                                      Na                  Na2O

                                           Fe                  Fe3O4

                 O2     +               Mg                MgO

                                            Al                 Al2O3       

 

7. Бесіда.

До якого типу відносять ці реакції?

З якими речовинами реагує кисень?

Чи реагує кисень із складними речовинами?

Які сполуки найчастіше утворюються при взаємодії кисню із складними речовинами?

Як називаються реакції взаємодії речовин з киснем?

Що таке горіння?

8. Демонстрація горіння парафінової свічки.

 

Мело, мело по всей земле

Во все пределы.

Свеча горела на столе,

Свеча горела.

Как летом роем мошкара

Летит на пламя,

Слетались хлопья со двора

К оконной раме.

Метель лепила на стекле

Кружки и стрелы.

Свеча горела на столе,

Свеча горела.

Це уривок вірша, який написав російський письменник Борис Пастернак в далекому 1946 році. Його надихнула свічка, що горить.

А нас цікавить це явище з хімічної точки зору. 

Бесіда:

Свічка парафінова. Парафін – це органічна сполука, що складається з Карбону та Гідрогену, отже, це проста чи складна речовина?

Які речовини утворюються під час горіння парафіну?

Яка умова виникнення реакції горіння?

Напишіть схему реакції горіння парафіну.

9. Розповідь учня про застосування кисню з використанням таблиці.

10. Бесіда.

Який вміст кисню в повітрі?

Під час дихання людина вдихає повітря, що містить 21% кисню, а видихає – 15%. Давайте поміркуємо, чи існує можливість того, що ми видихаємо весь кисень у цьому класі? Чому?                                              

Чому вміст його в повітрі не зменшується?

Зробіть висновок про кругообіг кисню в природі, використовуючи опорний конспект.

Отже, що можна сказати про кругообіг кисню в природі?

11. Самостійна робота

І рівень ( середній )

32г міді повністю прореагували з киснем масою 8г. Яка маса оксиду утворилась?

ІІ рівень ( достатній )

Визначити формулу сульфур оксиду, який має відносну молекулярну масу 80, масова частка Сульфуру – 40%.

ІІІ рівень ( високий )

Визначити формулу речовини, яка має склад: W(K) – 40%; W(Mn) – 28%; W(O) – 32%.

VІ  Підсумок уроку.

Отже, на цьому уроці ми пригадали фізичні та хімічні властивості кисню, способи його добування, застосування, провели невеличке дослідження, і, я думаю, добре підготувались до тематичної атестації.

 У вашому класі навчається маленька поетеса. Протягом вивчення теми вона не тільки розв’язувала задачі та складала рівняння...

Література:

  1. Програма Міністерства освіти і науки України (2001р)
  2. Буринська Н.М. Хімія. 8кл., Київ; Ірпінь; 1999р.
  3. Слета Л.А., ЧернийА.В., ХолинЮ.В.,1001задача по химии с ответами, указаниями, решениями. – Харьков, Ранок, 2000.
  4. Савчин М.М., Уроки хімії у 8-му класі, ВНТЛ, Львів, 1999.
  5. Бочерова А.Д., Жикол О.А. Хімія у визначеннях, таблицях і схемах. – Харків, Ранок, 2000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: 7 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 3974 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар