Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 8 клас

Лабораторні досліди №№ 6-11
30.06.2015, 20:35

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №6.

Тема: Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання.

Мета: Дослідити реакцію обміну на прикладі взаємодії нерозчинних основ  з кислотами.

Обладнання: штатив з пробірками, лабораторний штатив, ложечка.

Реактиви: купрум (ІІ) гідроксид.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При нагріванні речовин у пробірці користуйтесь дерев’яним тримачем
  6. Сухе пальне запалюйте сірником. А полум’я гасіть фарфоровим тиглем.
  7. Прогрійте спочатку всю пробірку, а потім тільки ту частину, де міститься речовина.
  8. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У суху пробірку помістіть трохи порошку купрум (ІІ) гідроксиду (він має заповнити трохи менше 1 мм пробірки) та закріпіть її в лапці штатива так, щоб дно пробірки було трохи вище від отвору.
  2. Прогрійте всю пробірку, а потім нагрівайте ту її частину, де міститься речовина.
  3. Стежте за зміною кольору та утворенням води.
  4. Напишіть рівняння проведеної реакції.

 

Зробіть висновки про розклад нерозчинних основ при нагріванні.

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №7.

Тема: Взаємодія солей з металами.

Мета: Закріпити знання хімічних властивостей солей, особливості взаємодії солей з металами, навчитись аналізувати результати дослідів.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви:розчини  купрум (ІІ) сульфату, цинк сульфату, гранули цинку, шматочки мідного дроту.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  5. Для взаємодії розчинів солей з металами не можна брати дуже активні метали.
  6. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  7. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Візьміть дві сухі чисті пробірки.
  2. На дно однієї пробірки акуратно помістіть гранулу цинку і долийте близько 2 мл розчину купрум (ІІ) сульфату.
  3. На дно іншої пробірки покладіть кілька шматочків мідного дроту та долийте близько 2 мл розчину цинк сульфату
  4. Через 5-7 хв з’ясуйте, чи сталися зміни з цинком і міддю.
  5. Напишіть рівняння реакції, що відбулася.

 

Зробіть висновки про особливості взаємодії розчинів солей з металами.

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №8.

Тема: Взаємодія солей із лугами в розчині.

Мета: Закріпити знання хімічних властивостей солей, особливості взаємодії солей з лугами в розчині, навчитись аналізувати результати дослідів.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини ферум (ІІІ) хлориду, натрій сульфату, натрій гідроксиду і барій гідроксиду.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  5. Пам’ятайте, що луги – агресивні речовини, що викликають опіки.
  6. Не допускайте потрапляння лугів на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  7. Будьте обережні при роботі з лугами.
  8. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  9. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  10. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У пробірку налийте 1 мл розчину ферум (ІІІ) хлориду і додайте до нього стільки ж розчину натрій гідроксиду.
  2. У другу пробірку налийте 1 мл розчину натрій сульфату і додайте до нього стільки ж розчину барій гідроксиду.
  3. Що спостерігається у пробірках? Про що це свідчить?
  4. Напишіть рівняння проведених реакцій.

 

Зробіть висновки про особливості взаємодії розчинів солей з розчинами лугів.

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №9.

Тема: Реакція обміну між солями в розчині.

Мета: Експериментальним шляхом закріпити знання хімічних властивостей солей, особливості взаємодії розчинів солей .

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій карбонату, барій нітрату, цинк хлориду.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  5. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  6. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  7. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У дві пробірки налийте по 0,5 мл розчину натрій карбонату.
  2. В одну з пробірок долийте стільки ж розчину барій нітрату.
  3. В другу пробірку долийте стільки ж розчину цинк хлориду.
  4. Що спостерігається у пробірках? Про що це свідчить?
  5. Напишіть рівняння проведених реакцій.

 

Зробіть висновки про особливості взаємодії розчинів солей з розчинами лугів.

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №10.

Тема: Розв’язування експериментальних задач.

Мета: Використовуючи знання про оксиди, основи, кислоти, солі, провести досліди по дослідженню хімічних властивостей та розпізнаванню неорганічних речовин.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій карбонату, барій нітрату, цинк хлориду.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  5. Пам’ятайте, що кислоти, луги – агресивні речовини, що викликають опіки.
  6. Не допускайте потрапляння кислот, лугів на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  7. Будьте обережні при роботі з кислотами, лугами.
  8. Не нахиляйтесь над посудиною, в яку наливається будь-яка рідина, бо непомітні бризки можуть потрапити в очі.
  9. Не забувайте знімати краплю рідини з шийки посудини.
  10. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  11. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  12. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

Хід роботи

Задача 1.Розпізнати, в яких пронумерованих, але без етикеток, пробірках містяться: хлорид на кислота, розчини калій хлориду, калій гідроксиду.

Для розв’язування цієї експериментальної задачі скористайтесь таблицею:

№ пробірки

Речовини для проведення розпізнавання

Результат досліду

Формули речовин із завдання

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

Задача 2. Добути магній хлорид трьома різними способами

Спосіб добування

Обладнання, речовини, умови проведення

Рівняння проведеної реакції, результати спостережень

1-й

 

 

2-й

 

 

3-й

 

 

 

Задача 3. Проведіть експеримент за схемою перетворень:

CuSO4 →Cu(OH)2 → Сu(NO3)2

Напишіть рівняння реакцій, зазначте результати спостережень.

 

8 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №11.

Тема: Дослідження характеру гідратів оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру(VІ).

 Мета: Дослідити характер  гідратів оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру(VІ).

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду,  сульфатної кислоти, алюміній хлориду, метилового оранжевого.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  4. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  5. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  6. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  7. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У дві пробірки налийте розчини  натрій гідроксиду і сульфатної кислоти, до кожної додайте по 2 краплі метилоранжу.
  2. До першої пробірки додавайте краплинами розчин кислоти. Що спостерігаєте? Чому? Напишіть рівняння реакції та зробіть висновок про характер гідрату оксиду натрію.
  3. В другу пробірку долийте стільки ж розчину цинк хлориду.
  4. Що спостерігається у пробірках? Про що це свідчить?
  5. У пробірку налийте розчин алюміній хлориду і додавайте краплинами розчин лугу до утворення драглистої маси.
  6. Вміст пробірки розділіть на дві частини: до першої додайте розчин кислоти, до другої – лугу.
  7. Який висновок про характер алюміній гідроксиду можна зробити?
  8. Напишіть рівняння проведених реакцій.

 

Зробіть висновки про характер гідратів оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру(VІ).

 

Категорія: 8 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 3124 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар