Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 8 клас

Практичні роботи
30.06.2015, 20:05

8 клас

Інструктивна картка до практичної роботи №1.

Тема: Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.

Мета: Дослідити властивості основних класів неорганічних сполук.

Обладнання: Штатив з пробірками, спиртівка.

Реактиви: Порошок магнію, мідна дротинка, розчини купрум (ІІ) хлориду, натрій гідроксиду, сульфатної кислоти, фенолфталеїну, аргентум нітрату, натрій хлориду, барій хлориду, ферум (ІІ) сульфату,   кристалічний луг та купрум (ІІ) гідроксид.

Хід роботи

1.  Уважно  прочитайте  правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті та повто­ріть, як запалити сухе пальне, а потім погасити; як користува­тися пробіркотримачем.

2.  Правила роботи зі скляним ла­бораторним посудом та інши­ми виробами із скла 

Під час складання скляних при­ладів докладати надмірних зу­силь не дозволяється. Скло  крихке, легко ламається і тріс­кається від ударів, різкої зміни температури.

Розбитим склом можна порани­ти руки. У разі порізів осколка­ми скла промийте поріз 3%-м розчином перекису водню чи 5%-м розчином йоду.

3.  Повторіть правила поводження з кислотами та лугами. Зверніть увагу на те, що це їдкі речовини!

4.  Не вдихайте газоподібні речовини. Користуйтеся правилами визначення запаху речовин.

5.  Строго дотримуйтеся правил нагрівання речовин та правил роботи з спиртівкою.

6.  Після закінчення роботи прибе­ріть хімічне обладнання; вимийте руки.

7.  Категорично забороняється про­водити досліди, не зазначені в інструкції.

Завдання:

  1. Добудьте оксиди магнію та купруму, використовуючи їх властивість сполучатися з киснем повітря. Зазначте колір утворених оксидів.
  2. Добудьте купрум (ІІ) гідроксид і доведіть, що ця речовина є основою.
  3. Доведіть кислотні властивості сульфатної кислоти.
  4. Порівняйте вдношення до нагрівання та відношення до кислот лугів і нерозчинних основ.
  5. Дослідіть, чи можуть дві різні солі вступати між собою в реакцію обміну. Зазначте умови, що необхідні для такої реакції.
  6. Напишіть хімічні рівняння всіх виконаних дослідів, зазначте тип та умови їх проведення.

 

Зробіть висновок про властивості основних класів неорганічних сполук.

 

8 клас

Інструктивна картка до практичної роботи №2.

Тема: Розв’язування експериментальних задач.

Мета: Практикуватися в розв’язуванні експериментальних задач.

Обладнання: Штатив з пробірками, спиртівка.

Реактиви: розчини натрій хлориду, натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, лакмусу, фенолфталеїну, цинк сульфату, сульфатної кислоти, магній, ферум (ІІІ) оксид.

Хід роботи

1.  Звільни робоче місце від усіх непотрібних для роботи речей і матеріалів.

2.  Уважно прочитай і проаналізуй  хід розв'язування задач (склади плани розв'язування).

3.  Перевір наявність на робочому столі необхідного обладнання.

4.  Зверни увагу, що тобі потрібно працювати з їдкими речовина­ми — кислотами і лугами.

5.   Уважно читай етикетки на по­суді.        

6.   Відкривши посудину з реакти­вом, потрібно класти пробку догори дном, щоб реактив не  забруднював робоче місце.

7.   Надлишок взятого реактиву не  можна зливати назад у посуд.

8.  Посудину, з якої взяли реактив, слід відразу ж закрити пробкою і поставити на місце в лоток.

9. Кислоти та луги брати крапля­ми, не допускати їхнього по­трапляння на шкіру, одяг, в очі.

10.  Реактив наливати за правилом, щоб розчин не попадав на ети­кетку:

 11. Пам'ятайте правила нагрівання речовин !

--   Тверді речовини   брати в такій кількості, щоб вони лише вкрили дно пробірки, а рі­дини — не більше І / 6 об'єму пробірки.      

--  Закріпити пробірку в пробіркотримачі і нагрівати тільки в нахиленому положенні. Спочат-ку рівномірно нагріти всю пробірку, а потім її нижню час­тину так, щоб полум'я охоплю­вало лише верхню  третину об'єму рідини.      

--  Отвір пробірки спрямовувати в бік так, щоб у випадку різкого закипання рідина не потра-пила на працюючих.

--  Не зазирайте в пробірку, у якій нагрівається рідина, і не нахи­ляйтеся над посудиною з будь-якою рідиною, оскільки непо­мітні бризки можуть потрапити в очі .

-- Гасіть полум'я, накривши його чашкою (ковпачком) і не підні­майте його доти, доки не вля­жеться дим.

-- Перш ніж поставити гарячу пробірку в штатив, почекайте хвилину, поки вона охолоне, інакше зіпсується пластмасо­вий штатив (плавиться).

12.  Відпрацьовані реактиви можна зливати в раковину тільки після їхньої нейтралізації.

13.  Після роботи вимийте посуд, лоток з обладнанням і реактивами приберіть на демон-страційний стіл.

14.  Ретельно вимийте руки.

15.  Категорично забороняється проводити досліди, не зазначені в роботі, та самостійно зливати і змішувати реактиви.

Завдання:

  1. У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини натрій хлориду, натрій гідроксиду і хлоридної кислоти. Доведіть, у якій пробірці міститься кожна із них.
  2. Добудьте цинк гідроксид та доведіть практично, що він – амфотерна сполука.
  3. З натрій гідроксиду добудьте натрій хлорид.
  4. З ферум (ІІІ) оксиду добудьте ферум (ІІІ) гідроксид.
  5. Здійсни практично такі перетворення: магній → магній сульфат → магній гідроксид → магній хлорид.

 

Зробіть висновок про властивості основних класів неорганічних сполук.

 

 

 

Категорія: 8 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 1993 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар