Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 9 клас

Лабораторні досліди №№ 1-6
30.06.2015, 20:42

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №1

Тема: Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-йонів у розчині.

 Мета: Дослідити способи виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-йонів у розчині.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду,  хлоридної кислоти, лакмусу, фенолфталеїну, метилового оранжевого.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти, луги – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот, лугів на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Будьте обережні при роботі з кислотами, лугами.
  9. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  10. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  11. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У три  пробірки налийте приблизно по 2 мл розчину  натрій гідроксиду. В одну з них  додайте  1-2 краплі розчину лакмусу, в другу – фенолфталеїну, в третю – метилоранжу.
  2. Що спостерігаєте? Чому? Який індикатор найкраще використовувати для виявлення гідроксид-йонів у розчині?
  3. У три  пробірки налийте приблизно по 2 мл розбавленої хлоридної кислоти. В одну з них  додайте  1-2 краплі розчину лакмусу, в другу – фенолфталеїну, в третю – метилоранжу.
  4. Що спостерігаєте? Чому? Який індикатор найкраще використовувати для виявлення йонів Гідрогену в розчині?

 

Зробіть висновки про виявлення виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-йонів у розчині.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №2

Тема: Реакції обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду.

 Мета: Дослідити реакції йонного обміну  в розчинах електролітів з випаданням осаду.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій сульфату, барій хлориду.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Не допускайте потрапляння  солей  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  7. Будьте обережні при роботі з кислотами, лугами.
  8. Підтримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  9. Не можна закривати пробірку пальцем і сильно струшувати рідину, бо вона може бути небезпечною для шкіри.
  10. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Налийте в пробірку приблизно по 2 мл розчину  натрій сульфату і додайте стільки ж розчину барій хлориду.
  2. Що спостерігаєте? Чому? Користуючись таблицею розчинності складіть рівняння реакції та запишіть його у повній та скороченій йонних формах?

 

Зробіть висновок, яка умова забезпечила необоротність цієї реакції.

 

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №3

Тема: Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу.

 Мета: Дослідити реакції йонного обміну  в розчинах електролітів з виділенням газу.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: шматочки крейди, хлоридна кислота.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Будьте обережні при роботі з кислотами, лугами.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Покладіть у пробірку невеликі шматочки крейди і додайте небагато хлоридної кислоти..
  2. Що спостерігаєте? Чому? Користуючись таблицею розчинності складіть рівняння реакції та запишіть його у повній та скороченій йонних формах?

 

Зробіть висновок, яка умова забезпечила необоротність цієї реакції.

 

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №4

Тема: Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води.

 Мета: Дослідити реакції йонного обміну  в розчинах електролітів з утворенням води.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду, фенолфталеїну,  хлоридна кислота.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти, луги – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот, лугів на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Будьте обережні при роботі з кислотами, лугами.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Налийте у пробірку 2-3 мл розчину натрій гідроксиду і додайте 1-2 краплі розчину фенолфталеїну.
  2. Що спостерігаєте? Чому? Що засвідчує поява малинового забарвлення розчину?
  3. Додавайте краплями хлоридну кислоту до зникнення забарвлення розчину.
  4. Складіть рівняння реакції та запишіть його у повній та скороченій йонних формах?

 

 

Зробіть висновок, яка умова забезпечила необоротність цієї реакції.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №5

Тема: Вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації й температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 Мета: Дослідити вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації й температури на швидкість реакції

Обладнання: штатив з пробірками, спиртівка.

Реактиви: розчини хлоридної кислоти (1:5 і 1:10) порошок цинку, гранули цинку.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Будьте обережні при роботі з кислотами.
  9. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом, нагрівальними приладами.
  10. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. В одну пробірку насипте трохи порошку цинку, у другу – стільки само за масою гранул цинку. В обидві пробірки налийте по 2 мл розбавленої хлоридної кислоти (1:2).
  2. Що спостерігаєте? Поясніть спостереження.
  3. У дві пробірки покладіть по 2 гранули цинку в кожну. У першу налийте 2 мл розбавленого розчину хлоридної кислоти (1:5), а в другу – такий самий об’єм розбавленого розчину хлоридної  кислоти (1:10).
  4. Що спостерігаєте? Поясніть спостереження.
  5. У дві пробірки покладіть по 2 гранули  цинку в кожну. В обидві пробірки налийте по 2 мл розбавленого розчину хлоридної кислоти (1:10). Одну пробірку трохи нагрійте, а другу залиште для порівняння.
  6. Що спостерігаєте? Поясніть спостереження.

Зробіть висновок  про вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації й температури на швидкість реакції.

 

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №6

Тема: Виготовлення моделей молекул вуглеводнів.

 Мета: Навчитися виготовляти моделі молекул вуглеводнів.

Обладнання: сірники, пластилін двох кольорів.

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Виготовте  п’ять кульок одного кольору більшого діаметра (атоми Карбону) і дванадцять кульок іншого кольору й меншого діаметра (атоми Гідрогену).
  2. До однієї кульки більшого діаметра приєднайте за допомогою сірників (хімічні зв’язки) кульки меншого діаметра. Дотримуйтесь тетраедричного напрямку хімічних зв’язків.
  3. Для виготовлення моделей гомологів метану послідовно сполучайте між собою кульки більшого діаметра та потрібну кількість кульок меншого діаметра.

 

Зробіть висновок  про можливі форми ланцюга атомів Карбону.

 

 

Категорія: 9 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 3075 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар