Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 9 клас

Лабораторні досліди №№ 8-14
30.06.2015, 20:47

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №8

Тема: Досліди з гліцерином:розчинність у воді, взаємодія з купрум(ІІ) гідроксидом.

 Мета: Дослідити властивості гліцерину.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду, купрум (ІІ) сульфату, гліцерин, вода.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Не допускайте потрапляння хімічних речовин  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  7. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом.
  8. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Змішайте в пробірці воду й гліцерин (об’ємами близько 1 мл).
  2. Додайте до суміші ще гліцерин об’ємом 1 мл. Чи розчиняється він?
  3. У пробірку налийте розчин натрій гідроксиду об’ємом 1 мл і додайте кілька крапель розчину купрум (ІІ) сульфату. Спостерігайте утворення блакитного драглистого осаду купрум (ІІ) гідроксиду.
  4. До осаду додайте гліцерин, суміш збовтайте. Спостерігайте утворення прозорого розчину синього кольору.

 

Зробіть висновок  про розчинність гліцерину та взаємодію його з купрум (ІІ) гідроксидом. 

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №9

Тема: Дія оцтової кислоти на індикатори

 Мета: Дослідити  дію оцтової кислоти на індикатори.

Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини оцтової кислоти, лакмусу, метилового оранжевого.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У дві пробірки налийте порції розчину оцтової кислоти об’ємом 1-2 мл.
  2. До вмісту однієї з пробірок додайте кілька крапель розчину лакмусу, до іншої – розчину метилового оранжевого.
  3. Спостерігайте зміну забарвлення індикаторів. Спостереження занесіть в таблицю:

 

Лакмус

Метиловий оранжевий

Дистильована вода (нейтральне середовище)

 

 

Оцтова  кислота

 

 

 

Зробіть висновок  про дію розчину оцтової кислоти на індикатори.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №10

Тема: Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями.

 Мета: Дослідити  взаємодію оцтової кислоти з металами, лугами, солями. Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду, купрум (ІІ) сульфату, гліцерин, вода.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти, луги  – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот, лугів  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

Хід роботи

Спостереження

  1. Взаємодія оцтової кислоти з магнієм

До розчину оцтової кислоти в пробірці додайте порошок магнію.

Що відбувається? Складіть рівняння реакції.

  1. Взаємодія оцтової кислоти з натрій гідроксидом

До 1-2 мл розчину натрій гідроксиду в пробірці додай кілька крапель розчину фенолфталеїну. До забарвленого розчину додавай розчин оцтової кислоти до знебарвлення вмісту пробірки.

Про що це свідчить? Складіть рівняння реакції.

  1. Взаємодія оцтової кислоти з кальцій карбонатом

До розчину оцтової кислоти в пробірці додайте шматочок крейди.

Що відбувається? Складіть рівняння реакції.

 

Зробіть висновок  про взаємодію оцтової кислоти з металами, лугами, солями.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №11

Тема: Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.

 Мета: Дослідити  взаємодію  глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.. Обладнання: штатив з пробірками.

Реактиви: розчини натрій гідроксиду, купрум (ІІ) сульфату, глюкози.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що луги  – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння  лугів  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У пробірку налийте розчин натрій гідроксиду об’ємом 1 мл і додайте кілька крапель розчину купрум (ІІ) сульфату. Спостерігайте утворення блакитного драглистого осаду купрум (ІІ) гідроксиду.
  2. До осаду додайте розчин глюкози, суміш збовтайте. Спостерігайте утворення прозорого розчину синього кольору. Про що це свідчить?

 

Зробіть висновок  про взаємодію глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №12

Тема: Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).

 Мета: Дослідити  відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).

 Обладнання: штатив з пробірками, хімічна склянка, спиртівка.

Реактиви: крохмаль, вода.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом, нагрівними приладами.
  7. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. У пробірку насипте трохи крохмалю, додайте холодної води.
  2. Розмішайте суміш, дайте їй відстоятися. Що спостерігається? Чи розчинився крохмаль у холодній воді?
  3. Закип’ятіть воду в склянці.
  4. Вилийте суміш із пробірки, перемішуючи, у гарячу воду. Що спостерігається?

 

Зробіть висновок  про відношення крохмалю до води.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №13

Тема: Взаємодія крохмалю з йодом.  

Мета: Дослідити  взаємодію крохмалю з йодом.  

Обладнання: штатив з пробірками, хімічна склянка, спиртівка.

Реактиви: крохмаль, вода, спиртовий розчин йоду.

 

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі з йодом.
  6. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. Приготуйте крохмальний клейстер.
  2. Додайте до клейстеру краплинами спиртового розчину йоду
  3.  Що спостерігається?

 

Зробіть висновок  про взаємодію крохмалю з йодом.

9 клас

Інструктивна картка

Лабораторний дослід №14

Тема: Кольорові реакції білків.

Мета: Дослідити  кольорові реакції білків.

Обладнання: штатив з пробірками, хімічна склянка, спиртівка.

Реактиви: крохмаль, вода, спиртовий розчин йоду.

 

Техніка безпеки

  1. Під час роботи виявляйте обережність, додержуйте порядок і чистоту на робочому місці.
  2. Приступайте до виконання завдання тільки після дозволу вчителя.
  3. Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням чи доручена вчителем.
  4. Не відволікайтеся самі й не відволікайте інших від роботи сторонніми розмовами.
  5. При виконанні завдання користуйтеся посудом, приладами й реактивами, які видані вчителем. Не беріть посуд, прилади чи реактиви з інших столів.
  6. Пам’ятайте, що кислоти, луги  – агресивні речовини, що викликають опіки.
  7. Не допускайте потрапляння кислот, лугів  на шкіру, одяг, лабораторний стіл.
  8. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі зі склом.
  9. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце і ретельно вимийте руки.

 

Хід роботи

  1. До розчину білка у пробірці додайте такий самий об’єм розчину лугу і кілька крапель слабкого розчину купрум (ІІ) сульфату. Що спостерігається? Як змінилося забарвлення розчину?
  2. До розчину білка додайте концентрованої нітратної кислоти.  Що спостерігається?

 

Зробіть висновок  про кольорові реакції білків.

Категорія: 9 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 4703 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар