Сайт учителя хімії 

Білоус Раїси Григорівни

Меню сайту
Статистика
Flag Counter

Каталог файлів

Головна » Файли » 9 клас

Різнорівневі завдання з теми «Розчини»
01.03.2015, 13:34

Розчини

Поняття про розчини і розчинність. Значення розчинів у житті та практичній діяльності людини.

№ 1

І рівень. 1. Вкажіть рідину, що не є розчином:

а) питна вода; б) сік рослин; в) дистильована вода; г) кров.

2. Вкажіть розчин, який нас оточує:

а) вода морів; б) мінеральний розчин грунту; в) лімфа; г) повітря.

3. Вкажіть розчин твердої речовини у воді:

а) розчин кухонної солі; б) розчин оцтової кислоти; в) розчин аміаку.

4. Вкажіть суспензію:

а) мінеральна вода; б) суміш глини з водою; в) суміш олії з водою; г) чай.

5. Вкажіть емульсію:

 а) мінеральна вода; б) суміш глини з водою; в) суміш олії з водою; г) чай.

6. У розчині цукру розчинником є: а) вода; б) цукор.

ІІ рівень. 7. Охарактеризуйте значення розчинів у житті та практичній діяльності людини.

ІІІ рівень. 8. Охарактеризуйте розчини як однорідні системи.

 

Процес розчинення, його фізико-хімічна суть. Залежність розчинності від різних чинників. Поняття про кристалогідрати. Розчини насичені й ненасичені, концентровані й розбавлені.

№ 2

І рівень. 1. Розчинення – це: а) фізичний процес; б) хімічний процес; в) біологічний процес; г) фізико-хімічний процес.

2. З підвищенням температури розчинність більшості твердих речовин:

а) збільшується; б) зменшується; в) не змінюється.

3. Розчинність газів із зниженням температури і підвищенням тиску:

а) збільшується; б) зменшується; в) не змінюється.

 4. Розчин, у якому дана речовина за певної температури більше не розчиняється, називається: а) насиченим; б) ненасиченим; в) розбавленим; г) концентрованим.

5. Кристалогідрати – це речовини, які у твердому кристалічному стані містять:

а) вуглекислий газ; б) кисень; в) водень; г) воду.

6. Процес приєднання молекул води до частинок розчинюваної речовини називають:  а) електролізом; б) гідролізом; в) гідратацією; г) кристалогідратами.

ІІ рівень. 7. Який вміст (у відсотках) води в кристалогідратах, формули яких:

а) Na2SO4 10H2O (глауберова сіль); б) CuSO4  5H2O (мідний купорос).

ІІІ рівень. 8. а) Скільки грамів води виділиться в результаті прожарювання 664г глауберової солі (Na2SO4 10H2O)?

б) Яку масу безводного сульфату натрію можна добути з 3,22г глауберової солі (Na2SO4 10H2O)?

в) З якої маси мідного купоросу (CuSO4  5H2O) можна добути 80г сульфату купруму?

г) Скільки грамів води сполучається з 28,4г безводного сульфату натрію, коли утворюється кристалогідрат Na2SO4 10H2O?

 

Роль води як розчинника в живій природі. Будова молекули води. Вода як полярний розчинник

№ 3

І рівень. 1. Вкажіть формулу води: а) Н2О2; б) Н2; в) Н2О; г) О2.

2. Молекула води є: а) полярною; б) неполярною.

3. У воді добре розчиняються речовини з:

а) полярними зв’язками; б) неполярними зв’язками; в) малополярними зв’язками.

4. До якого елемента зміщується електронна густина у молекулі води?

 а) до Гідрогену; б) до Оксигену.

5. Скільки відсотків води міститься в організмі людини? а) 70%; б) 65%; в) 90%.

6. У лабораторних умовах воду можна відділити від солей грунтового розчину способом: а) фільтрування; б) відстоювання; в) відгонки; г) магнітом.

ІІ рівень. 7. Чого більше за масою в соді Na2СO3 10H2O води чи безводної солі?

 ІІІ рівень. 8. Цинк як мікродобриво вносять в грунт з розрахунку приблизно 20 кг сульфату цинку ZnSO4 7H2O на гектар. Скільки це буде в перерахунку на безводну сіль?

 

Масова частка розчиненої речовини

№ 4

І рівень. 1. Вкажіть нерозчинну речовину: а) NaCl; б) AgCl; в) BaCl2; г) KCl.

2. За якою формулою можна визначити масу розчиненої речовини?

а) W = m(речовини)/ m(розчину); б) m(речовини) = W  m(розчину); в) m(розчину) = m(речовини)/ W.

3. Чому дорівнює маса солі в 100г 20% розчину? а) 100г; б) 20г; в) 80г; г) 120г.

4. Яка маса розчину одержиться, якщо 5г цукру розчинити в 55мл води?

а) 55г; б) 60г; в) 100г; г) 5г.

5. Чому дорівнює масова частка у частках одиниці 5% розчину?

а) 5; б) 0,5; в) 0,05; г) 0,005.

6. Який об’єм дистильованої води треба додати до 10г соди, щоб одержати 100г 10% розчину? а) 10мл; б) 20мл; в) 90мл; г) 100мл.

ІІ рівень. 7. У воді масою 150г розчинили калій хлорид масою 10г. Обчислити масову частку солі в розчині.

ІІІ рівень. 8. Розрахувати масову частку гідроксиду у розчині, що утворився при взаємодії 18, 4г натрію з 200мл води.

 

№ 5

І рівень. 1. Як позначають масову частку речовини? а) m; б) M; в) W; г) ν.

2. За якою формулою можна визначити масу розчину?

а) W = m(речовини)/ m(розчину); б) m(речовини) = W  m(розчину); в) m(розчину) = m(речовини)/ W.

3. Чому дорівнює маса солі в 100г 15% розчину? а) 1,5г; б) 15г; в) 30г; г) 100г.

4. Яка маса розчину одержиться, якщо 10г соди розчинити в 75мл води?

а) 75г; б) 10г; в) 100г; г) 85г.

5. Чому дорівнює масова частка у частках одиниці 20% розчину?

а) 20; б) 0,2; в) 0,02; г) 2.

6. Який об’єм дистильованої води треба додати до 30г лимонної кислоти, щоб одержати 100г 30% розчину? а) 30мл; б) 60мл; в) 70мл; г) 100мл.

ІІ рівень. 7. У воді об’ємом 200мл (густина 1г/мл) розчинили сіль масою 30г. Обчислити масову частку солі в розчині.

ІІІ рівень. 8. До розчину нітратної кислоти масою 400г з масовою часткою розчиненої речовини 30% додали 200мл води. Обчислити масову частку кислоти в добутому  розчині.

 

№ 6

І рівень. 1. Вкажіть розчинну речовину: а) BaSO3; б) Mg3(SO4)2; в) FeCl3; г) PbS.

2. Вкажіть нерозчинну речовину: а) KNO3; б) BaSO4; в) CaCl2; г) Na3PO4.

3. Чому дорівнює маса солі в 100г 5% розчину? а) 5г; б) 55г; в) 50г; г) 100г.

4. Яка маса розчину одержиться, якщо 15г борної кислоти розчинити в 100г води?

а) 15г; б) 85г; в) 100г; г) 115г.

5. Чому дорівнює масова частка у частках одиниці 50% розчину?

а) 0,005; б) 0,5; в) 0,05; г) 1.

6. Який об’єм дистильованої води треба додати до 5г кухонної солі, щоб одержати 100г 5% розчину? а) 5мл; б) 25мл; в) 95мл; г) 100мл.

ІІ рівень. 7. Скільки солі і води треба взяти, щоб виготовити 200г розчину з масовою часткою солі 10%?

ІІІ рівень. 8. У воді масою 800г розчинили сульфур (ІV) оксид об’ємом 7, 84 л (н.у.). Обчислити масову частку кислоти в утвореному розчині.

 

№ 7

І рівень. 1. Вкажіть розчинну речовину: а) Zn3(PO4)2; б) CuCO3; в) CaSiO3; г) Na2S.

2. Вкажіть нерозчинну речовину: а) Ca(NO3)2; б) Pb SO4; в) ZnI2; г) Pb(NO3)2.

3. Чому дорівнює маса солі в 100г 4% розчину? а) 40г; б) 4г; в) 60г; г) 96г.

4. Яка маса розчину одержиться, якщо 7г кухонної солі розчинити в 150мл води?

а) 7г; б) 150г; в) 157г; г) 143г.

5. Чому дорівнює масова частка у частках одиниці 10% розчину?

а) 1; б) 0,1; в) 0,01; г) 0,001.

6. Який об’єм дистильованої води треба додати до 20г цукру, щоб одержати 100г 20% розчину? а) 20мл; б) 40мл; в) 80мл; г) 100мл.

ІІ рівень. 7. Вазначити масу води, в якій треба розчинити 45г соди, щоб добути 10% розчин.

ІІІ рівень. 8. Змішано 100г розчину з масовою часткою деякої речовини 0,2 і 50г розчину з масовою часткою цієї ж речовини 0,32. Обчислити масову частку речовини в добутому  розчині.

 

Розчини кислот, лугів, солей у воді. Електроліти і неелектроліти.

№ 8

І рівень. 1. Речовини, розчини або розплави яких проводять електричний струм, називають: а) електроліти; б) неелектроліти.

2. Вкажіть речовину, розчин якої проводить електричний струм:

а) кухонна сіль; б) цукор; в) спирт; г) ацетон.

3. Вкажіть розчинну сіль: а) NaOH; б) CaCO3; в) KI; г) HNO3.

4. Вкажіть нерозчинну кислоту: а) HCl; б) Ca(NO3)2; в) H2SiO3; г) NaOH.

5. Вкажіть нерозчинну основу: а) KOH; б) Na2CO3; в) Zn(OH)2; г) H3PO4.

6. Зазначте серед наведених йонів катіони: а) Mg2+; б) Cl; в) I; г) SO42–.

ІІ рівень. 7. До розчину, який містить 2,22г кальцій хлориду, добавили надлишок розчину аргентум нітрату. Яка маса утвореного осаду?

ІІІ рівень. 8. Магній обробили розчином масою 200г з масовою часткою сульфатної кислоти 19,6%. Який об’єм водню (н.у.) при цьому виділився?

 

№ 9

І рівень. 1. Речовини, розчини або розплави яких не проводять електричний струм, називають: а) електроліти; б) неелектроліти.

2. Вкажіть речовину, розчин якої не проводить електричний струм:

а) гліцерин; б) сульфатна кислота; в) сода; г) їдкий натр.

3. Вкажіть розчинну сіль: а) AlPO3; б) BaSO4; в) KOH; г) Na2CO3.

4. Вкажіть нерозчинну сіль: а) H2S; б) ZnCl2; в) Fe(OH)3; г) AgCl.

5. Вкажіть нерозчинну основу: а) MgCl2; б) K2SO4; в) Fe(OH)2; г) NH4OH.

6. Зазначте серед наведених йонів аніони: а) Сu2+; б) NO3; в) Na+; г) NH4+.

ІІ рівень. 7. 20г магній оксиду обробили розчином сульфатної кислоти. Яка маса солі утворилася?

ІІІ рівень. 8. Оксид цинку обробили розчином масою 400г з масовою часткою хлоридної кислоти 1,46%. Яка маса солі утворилася в результаті реакції?

 

Дисоціація кислот, основ і солей у водних розчинах.

№ 10

І рівень. 1. Вкажіть йон, який обов’язково присутній в розчинах кислот:

а) OH; б) H+; в) NH4+; г) NO3.

2. В результаті дисоціації нітрату алюмінію утворюються йони:

а) Al3+ i NO3; б) Al3+ i SO42–; в) H+ i NO3.

3. В якій із зазначених груп йонів знаходяться лише катіони?

 а) NO3, Сu2+, OH , Fe2+; б) Na+, Ba2+, Al3+, NH4+.

4. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Mg2+?

 a) MgSO4; б) MgCO3; в) Mg3(PO4)2.

5. Які із зазначених пар йонів не можуть одночасно знаходитись в розчині?

а) Ag+ i Cl; б) Ba2+ i Cl ; в) Ba2+ i NO3.

6. Яка із зазначених основ здатна розкладатися при нагріванні?

а) NaOH; б) Cu(OH)2; в) KOH.

ІІ рівень. 7. Напишіть рівняння дисоціації таких електролітів: нітратної кислоти, гідроксиду барію, алюміній сульфату

ІІІ рівень. 8. Обчислити сумарну кількість речовини йонів алюмінію та сульфат-йонів у розчині об’ємом 1л, який містить 0,45 моль алюміній сульфату.

 

№ 11

І рівень. 1. Вкажіть йон, який обов’язково присутній в розчинах лугів:

а) OH; б) H+; в) NH4+; г) NO3.

2. В результаті дисоціації хлориду барію утворюються йони:

а) Ba2+ i ClO4; б) Ba2+ i Cl; в) Ba2+ i OH.

3. В якій із зазначених груп йонів знаходяться лише аніони?

 а) К+, Mg2+, Сl , H+; б) OH, SO42–, Cl, PO43–.

4. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Zn2+?

 a) ZnSO4; б) ZnS; в) ZnCO3.

5. Які із зазначених пар йонів не можуть одночасно знаходитись в розчині?

а) Cu2+ i Cl; б) Ba2+ i CO32– ; в) Cu2+ i NO3.

6. Яка із зазначених основ здатна розкладатися при нагріванні?

а) NaOH; б) Ba(OH)2; в) Fe(OH)3.

ІІ рівень. 7. Напишіть рівняння дисоціації таких електролітів: сульфатної кислоти, гідроксиду кальцію, ферум (ІІІ) сульфату

ІІІ рівень. 8. Яка кількість речовини йонів Fe2+ знаходиться в розчині, який містить 0,2 моль ферум (ІІ) хлориду

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

№ 12

І рівень. 1. Вкажіть формулу сильного електроліту: а) H2SO4; б) H2SO3; в) Cu(OH)2.

2. Якщо α (ступінь електролітичної дисоціації) дорівнює нулю, то:

а) дисоціації немає; б) електроліт повністю розщеплюється на йони.

3. Якщо α (ступінь електролітичної дисоціації) дорівнює одиниці,то електроліт є:

 а) сильним; б) слабким.

4. Ступінчасто не дисоціюють: а) кислоти; б) основи; в) солі.

5. Вкажіть формулу слабкого електроліту: а) H2CO3; б) NaOH; в) Na2CO3.

6. Вкажіть кислу сіль: а) Na2CO3; б) NaНCO3; в) NaCl; г) K2CO3.

ІІ рівень. 7. Є 1л розчину, який містить 1 моль калій нітрату. Ступінь дисоціації солі в цьому розчині становить 70%. Скільки грамів електроліту дисоційовано на йони?

ІІІ рівень. 8. Аналізом встановлено, що в 1л розчину натрій сульфату міститься 0,1 моль йонів SO42 , скільки грамів йонів Na+ міститься в цьому розчині?

Реакції обміну між розчинами електролітів. Йонні рівняння.

№ 13

І рівень. 1. В результаті дисоціації сульфатної кислоти утворюються йони:

 а) Cu2+ i SO42 ; б) H+ i SO42 ; в) H+ i SO32 .

2. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Al3+?

а) AlPO4; б) AlCl3; в) Al2(CO3)3.

3. Вкажіть йон, який завжди утворюється при дисоціації лугів:

а) йон гідрогену; б) йон кислотного залишку; в) гідроксид-йон.

4. Зазначте серед наведених йонів аніони: а) Na+; б) SO4 2–; в) K+; г) NH4+.

5. Які із зазначених нижче пар йонів не можуть одночасно знаходитись в розчині?

а) Ag+ i S2–; б) Na+ i S2– ; в) Ag+ i NO3.

6. Вкажіть формулу речовини, яка не розчиняється у воді:

а) BaCl2; б) NaCl; в) AgCl; г) ZnCl2.

ІІ рівень. 7. Яка з реакцій йонного обміну відбувається до кінця:

        Ca(NO3)2 + Na2CO

        ZnCl2 + K2SO4

ІІІ рівень. 8. Яка із реакцій відбувається в розчині за схемою:

H+ + SO32 –  → H2O + SO2?

    А) між нітратною кислотою і калій сульфітом;

    Б) між водою і сульфітом натрію.

 

№ 14

І рівень. 1. В результаті дисоціації натрій ортофосфату утворюються йони:

 а) Na+ i PO3 ; б) H+ i PO43 ; в) Na+ i PO43 .

2. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Cu2+?

а) Cu(OH)2; б) CuCl2; в) CuCO3.

3. Вкажіть йон, який завжди утворюється при дисоціації кислот:

а) йон гідрогену; б) йон металу; в) гідроксид-йон.

4. Зазначте серед наведених йонів катіони: а) Al3+; б) SO4 2–; в) S 2–; г) CH3COO .

5. Які із зазначених нижче пар йонів не можуть одночасно знаходитись в розчині?

а) Zn2+ i Cl; б) Zn2+ i PO43– ; в) Zn2+ i NO3.

6. Вкажіть формулу речовини, яка не розчиняється у воді:

а) H2SO4; б) HCl; в) H2SiO3; г) H2S.

ІІ рівень. 7. Яка з реакцій йонного обміну відбувається до кінця:

        CuSO4 + ZnCl2

        Pb(NO3)2 + K2S →

ІІІ рівень. 8. Яка із реакцій відбувається в розчині за схемою:

H+ + CO32 –  → H2O + CO2?

    А) між хлоридною кислотою і натрій карбонатом;

    Б) між водою і карбонатом натрію.

Категорія: 9 клас | Додав: belous_raja
Переглядів: 6291 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар